Bio

Mi sono laureata in Discipline Economiche e Sociali alla Università Bocconi di Milano. Ho conseguito un Master in International Business and Economic Integration ed un Ph.D. in Economics alla University of Reading (UK). Attualmente sono ricercatrice in Economia politica presso il Dipartimento di Scienze Economiche della Università degli Studi di Bergamo.

I miei interessi di ricerca riguardano la dimensione spaziale dell’economia, con particolare attenzione al dibattito sulla globalizzazione; l’economia dell’innovazione, soprattutto in riferimento ai sistemi nazionali di innovazione; e l’economia di genere e femminista, specialmente in relazione al mercato del lavoro.

Insieme a Riccardo Bellofiore gestisco la pagina Facebook Economisti di classe.

——————————————————————————————————————–

I graduated in Economics and Social Sciences at the Bocconi University in Milan. I have a Master Degree in International Business and Economic Integration and a Ph.D. in Economics both at the University of Reading (UK).

Currently I am Assistant Professor in Political Economy in the Department of Economics at the University of Bergamo. My research interests are the spatial dimension of the economy, with a special attention to the globalization debate; the economics of innovation, with a particular focus on the national systems of innovation; feminist and gender economics, especially related to the labour market.

Together with Riccardo Bellofiore, I manage the Facebook page Economisti di classe.

Curriculum Vitae (English)